My Beloved Followers

30.12.09

~hari-hari yang sibuk~

assalamualaikum

*hari ini baru aku berkesempatan utk update blog aku yg aku rindu ni..disebabkan tiap2 hari aku dibelenggu kerja dan mesyuarat sampai ke malam, aku xsempat utk menatap dan menulis..adoi, dan hari ini aku telah ambil cuti utk sehari(habiskan cuti tahunan)dan otak aku pun dah bagi isyarat supaya aku duduk rehat di rumah..kerja aku pula memerlukan stamina yang cukup2 kuat utk aku ke tapak pembinaan dan juga memerlukan ketahanan yg sgt kuat trhdp panahan cahaya matahari..

memang aku suka sangat dengan kerja aku sekrang..walaupun sentiasa sibuk dan tidak boleh duduk diam didalam opis shj, dan aku boleh mendpt ramai tmn baru dari pelbagai bidang didlm industri pembinaan ini..selain dari itu, aku dpt mengenali tempat2 yg aku tidak pnh pergi krn aku sering outstation jauh dr tmpt ku...tapi dari sudut yg lain, akurs agak tertekan dgn consultant2 utk projek kami..dan juga kakitangan kerajaan yg lambat sgt mmberi respond sekaligus membuatkn byk projek yg aku handle mengalami masalah..ttp bkn la semua kakitgn yg mcm tu..ada juga yg sgt baik hati utk membantu aku mempercepatkan proses dan solve problem utk projek yg bermasalah..

ok, stop utk bercerita psl kerja,sbb arini aku cuti..mm sbb ape ek aku amek cuti arini..bkn hnya aku nk rehatkan diri, ttp disebabakn aku mempunyai adik yg akan daftr arini, so mak aku suh aku g dftr...pastu awal pagi antar nenek aku g amek darah kat hospital..pas anta mak dan nenek aku pg td, ak pun balik..sapa kat umh aku tdo balik sapa lah aku terkejut apabila datuk aku dtg kejutkn aku sbb mak aku coll suh amek die kat hospital..agak kelam kabut la td coz ak xmandi lg...dan hanya berbekalkan muka yg dibasuh, aku pun pg la amek mak aku dna nenek..

hehe...masa amek mak ak tu, die pun tnyela psl pendaftaran sekolah adik kembar aku..adoi,aku terlupa dan biasalah mak aku membuka mulutnya meleteriku..huhu..padan muka aku..last2 mak aku sndr la yg g dftr adik..hehehe..sori ummi tau...

ngah2 tgu mak aku, subcon surau lak kol nk konkrit ble..aku da jd runsing lak..ak xtau nk knkrit ble...sbb projek tu da delay 3bln dah, jd aku gtaula yg knkrit perlu ditunda..mls da nk lyn tau..

then, hari cuti ni, aku just duk umh tgk tv jer memanjg..masak nasi je,kuah tumis telur hahaa..seb bek fmily aku ni bkn jenis memilih.mkn je ape2..mak aku tu besela sibuk jgk..nge songket die tu...

mm alamak, aku xsolat lg lah..asar dah nak habis da..huhu..k la..tata..mmwahhh*


~srai~

1 ulasan:

komen2 dari anda...